Pædagogisk faglitteratur
“Den, der tror sig færdiguddannet, er mere færdig end uddannet.”
Poul A. Jørgensen: Hvordan finder vi en ny fælles målsætning, Aros 1976.
- Aspiens hemmelige bog om uskrevne regler (Jennifer Cook O’Toole)
- Billedbogen i børnehaven (Caroline Sehested)
- Bliv til! (Christoffer Boserup Skov)
- Bogen om Rasmus Klump (Ole Damgaard)
- Bogen om Rasmus Klump (2014) (Ole Damgaard)
- Bruner og små børns læring (Sandra Smidt)
- Børne- og ungdomslitteratur – grundbog for skole- og folkebibliotekarer (Merete Flensted Laustsen og Kirsten Jordal)
- Børns fortællinger (Vicky June Sieling)
- Den gode opgave (Lotte Rienecker, Peter Stray Jørgensen og Signe Skov)
- Det man husker (Bent Haller)
- Din kreative hjerne (Anette Prehn og Marie Priem)
- En overlevelsesguide for teenagere og unge med ADHD (Marius Potgieter og Anne Skov Jensen)
- Etik og værdier i pædagogers arbejde (Jørgen Husted)
- Filosofi til tiden (Bo Rasmussen)
- Filur (Kristina Avenstrup og Sine Hudecek)
- Forfatterens guide til sociale medier (Abelone Glahn)
- Følelsernes ABC (Mario di Pietro)
- Giv hjernen plads til udvikling (Anette Prehn og Marie Priem)
- Hjernesmart pædagogik (Anette Prehn)
- Huset (Anne Marie Marquardsen, Ida Thaulov)
- Hvad er søskende? (Ida Wentzel Winther, Charlotte Palludan, Eva Gulløv og Mads Middelboe Rehder)
- Højtbegavede børn i skolen (Mette Welling, Rasmus Welling og Lene Kobbernagel)
- Inklusion i daginstitutionen (Anne Marie Marquardsen og Dorte Karrebæk)
- Jesper Wung-Sung – et forfatterskab (Søren Fanø)
- Kritikkens U-vending (Rasmus Willig)
- Kunsten at udsætte tingene (John Perry, Graham Roumeiu og Annette Rosenberg)
- Læreplanstræet (Peter Rod og Frederik Blichfeldt)
- Min bedste opdrager (Henrik Vilsbøll, Lise Nørgaard, Jytte Borberg, Ib Spang Olsen, Anker Jørgensen, Lotte Kærså, Per Schultz Jørgensen, Vigga Bro, Erik Sigsgaard, Hanne Bech Hansen, Tine Bryld, Jakob Lange, Erik Grip, Villy Søvndal, Annemarie Morris, Rumle Hammerich, Peter Langdal. Rune T. Kidde, Torben Hjul Andersen, Henrik Dahl, Klaus Bondam, Rushy Rashid Højbjerg, Paula Larrain, Morten Albæk, Ilker Kabaktepe og Huajing Miao Morris.)
- Min første bog om blomster (Anita Ganeri, David Chandler, Sandra Pond og Eline Crossland)
- Min første bog om dyreliv i haven (Anita Ganeri, David Chandler, Tony Sanchez, Eline Crossland og Bo G. Hansen)
- Min første bog om fugle (Anita Ganeri, David Chandler, Robin Bouttel, Eline Crossland og Bo Grouleff Hansen)
- Min første bog om pattedyr (Anita Ganeri, David Chandler, Peter Scott, Eline Crossland og Bo Grouleff Hansen)
- Min første bog om smådyr (Anita Ganeri, David Chandler, Robin Bouttel og Kathe Moesgaard Sørensen)
- Min styrkebog (Louise Tidmand, Ivan Jakobsen og Bryony James)
- Mindfulness i skolen (Yvonne Terjestam og Else Skytte Christensen)
- Må jeg være med? (Margareta Öhman og Nanna Gyldenkærne)
- Når talent forpligter (Mads Davidsen og Helle Hedegaard Hein)
- Personlig karma (Sofie Manning og Christian N. Stadil)
- Pippi – en queer snegl (Tine Bruun)
- Praksisfilosofi (Carsten Pedersen)
- Primadonnaledelse (Helle Hedegaard Hein)
- Selvkontrol hos børn og unge (Rune Kappel)
- Sensitive børn (Athena Delskov og Lene Sonne)
- Skal jeg fortælle dig om autisme? (Jude Welton, Kirsten Gjerding og Charlotte Pietsch)
- Slip din viden løs (Peter Hyldgård, Niels Ebdrup, Mette Minor Andersen og Irene Berg Petersen)
- Særligt sensitive – børn (Susanne Møberg)
- Sæt spor. Natur, udeliv og science i børnehøjde (Sanni Maria P. Korsgaard)
- Tag nye billeder med hjernen (Anette Prehn og Marie Priem)
- Udviklende øjeblikke (Rikke Yde Tordrup)
- Umyndiggørelse (Rasmus Willig)
- Verdens ende (Mette Zommer)
- Vuggestuen som læringsmiljø (Ole Henrik Hansen)
Gamle omtaler, som endnu ikke er lagt på bloggen
- At sætte en pædagogisk dagsorden (Unni Lind)
- Barnets lærende hjerne (Helle Kjærgaard, Bente Støvring og Aase Tromborg)
- Billedbogen – indblik & udsyn
- Bourdieu for begyndere (Lisanne Wilken)
- Børn kan (Ben Furman)
- Børn med organiseringsvanskeligheder (Martin L. Kutscher & Marcella Moran)
- Børn med særlige behov (Helle Overballe Mogensen)Laustsen og Kirsten Jordal)
- Børnehavens betydning for børns udvikling – en forskningsoversigt (Alva Albæk Nielsen og Mogens Nygaard Christoffersen)
- Børnelitteratur. Pædagogens grundbog om børnelitteratur (Caroline Sehested)
- Børnenes litteraturhistorie (Torben Weinreich)
- Den lille bog om metode (Anne Petersen)
- Den tilsidesatte bog (Anne Petersen)
- Det naive barnesyns fallit (Carsten Ringsmose)
- Dit lille skolebarn (Vibeke Manniche)
- Dokumentation og evaluering i børneinstitutioner (Unni Lind)
- Fagtesange for de yngste (Lisbeth Stevens og Dorte Nyrop)
- Forfattere i nyere dansk børnelitteratur (Torben Weinreich)
- Forkælede børn (Maggie Mamen)
- Fortæl for børn! (Helén Dejke)
- Fotografi som dokumentation (Mette Hannibal)
- Frede Frøs fantastiske tale (Michael Chissick og Sarah Peacock)
- Førstehjælp til børn og spædbørn (Henrik Torup)
- Hallo er der hul igennem (Ann-Elisabeth Knudsen og Karin Svennevig Hyldig)
- Intuitiv ekspertise (H. og S. Dreyfus)
- Jeg kan – sådan! (Christiane Bauer og Thomas Hegemann)
- Kompetence- og metodeudvikling i daginstitutioner (Bente Jensen, Niels Rosendal Jensen og Tim Vikær Andersen)
- Lav selv barnets bog (Dorthe Blom)
- Lektiehjælp i SFO (Rikke Nielsen)
- Levende fortællinger (Mille Egelund Brink)
- Livredning (Michael Iwersen)
- Lixtal og læsbarhed (Bente Hahn Møller)
- Læs mere! (Trine Solstad)
- Midt imellem (Søs Bayer og Jan Simon Petersen)
- Min glade bog (Louise Tidmand og Bryony James)
- Mindfulness for børn og unge (Sabrina Justesen Leoni)
- Mindfulness i pædagogikken (Nikolaj Flor Rotne og Didde Flor Rotne)
- Mine rettigheder som ansat (Henrik Karl Nielsen)
- Natur og miljø i pædagogisk arbejde (Lasse Thomas Edlev)
- Nordisk mytologi (Jim Lyngvild,Thomas H. Jensen og Rune Bødker)
- Ny Nordisk Skole? Ny Nordisk Pædagogik? (Frans Ørsted Andersen og Kristina Aaltonen)
- Nærvær i pædagogisk praksis (Lone Svinth)
- Om at skrive bedre (Poul Majgaard)
- Omsorgssvigt er alles ansvar (Kari Killén)
- Pædagogisk antropologi – et fag i tilblivelse (John Krejsler, Niels Kryger og Jon Milner)
- Pædagogisk Mindfulness (Flora Skouboe Eriksen)
- På opdagelse i børnelitteraturen (Nina Christensen og Anna Karlskov Skyggebjerg)
- Sansebørn og sansetrolde (Kirsten Teichert)
- Skal vi lege tiger? (Billy Ehn)
- Skønlitteratur i skolebiblioteket (Anna Karlskov Skyggebjerg)
- Snakkepakker (Lotte Salling)
- Sociologiske tænkere (Espen Jerlang)
- Sprog som værktøj og legetøj (Hanne Hede Jørgensen)
- Sproget og barnet (Bente Sidenius)
- Sprogmiljøer i børnehøjde (Anne Marie Marquardsen)
- Sprogstimulering – tale og skrift i førskolealderen (Bente Eriksen Hagtvet)
- Stop drilleri (Helle Høiby og Anja Trolle)
- Særligt sensitive børn (Elaine N. Aron)
- Toddlerkultur (Gunvor Løkken)
- Uddannelse for de mange (Lars Olsen)
- Udepædagogik – naturligvis (Lars Bergholdt)
- Udviklingspsykologi i praksis (Marion Kloep og Leo B. Hendry)
- Umyndiggørelse (Rasmus Willig)
- Undervisningsassistent (Frans Ørsted Andersen og Gitte Højfeldt)
- Verdens bedste påhit (Jørgen Gaare og Øystein Sjaasted)
- Vygotskij i praksis (Leif Strandberg)
- Vygotsky og små børns læring (Sandra Smidt)