Mindfulness i skolen
Yvonne Terjestam
Oversat af: Else Skytte Christensen
229 sider
Frydenlund 2014
Mindfulness i skolen giver ikke overraskende mange gode begrundelser for at tilføre mindfulness til den pædagogiske værktøjskasse.
Mindfulness fremmer:
- “Intelligens, kreativitet, indlæringsevne, hukommelse og dermed studiemæssig succes.”
- “Sundhed ved blandt andet at reducere stress og angst.”
- “Social adfærd ved at styrke selvtillid samt forbedre relationer.”
Bogen refererer til det mindfulnessbaserede program Compas, som giver bedre impulskontrol, forbedrer relationer og øger trivsel efter otte uger. Jo mere børnene træner, jo højere effekt.
De syv sider indledning er et resume af de følgende 128 sider. Det er meget. I det hele taget er det en ret omstændig bog, som kredser længe om det væsentlige.
Bogens stærkeste del er de 15 sider med øvelser bagerst.