Pædagogisk faglitteratur

FagreolPædagogisk faglitteratur

“Den, der tror sig færdiguddannet, er mere færdig end uddannet.”

Poul A. Jørgensen: Hvordan finder vi en ny fælles målsætning, Aros 1976.

Gamle omtaler, som endnu ikke er lagt på bloggen

  • At sætte en pædagogisk dagsorden (Unni Lind)
  • Barnets lærende hjerne (Helle Kjærgaard, Bente Støvring og Aase Tromborg)
  • Billedbogen – indblik & udsyn
  • Bourdieu for begyndere (Lisanne Wilken)
  • Børn kan (Ben Furman)
  • Børn med organiseringsvanskeligheder (Martin L. Kutscher & Marcella Moran)
  • Børn med særlige behov (Helle Overballe Mogensen)Laustsen og Kirsten Jordal)
  • Børnehavens betydning for børns udvikling – en forskningsoversigt (Alva Albæk Nielsen og Mogens Nygaard Christoffersen)
  • Børnelitteratur. Pædagogens grundbog om børnelitteratur (Caroline Sehested)
  • Børnenes litteraturhistorie (Torben Weinreich)
  • Den lille bog om metode (Anne Petersen)
  • Den tilsidesatte bog (Anne Petersen)
  • Det naive barnesyns fallit (Carsten Ringsmose)
  • Dit lille skolebarn (Vibeke Manniche)
  • Dokumentation og evaluering i børneinstitutioner (Unni Lind)
  • Fagtesange for de yngste (Lisbeth Stevens og Dorte Nyrop)
  • Forfattere i nyere dansk børnelitteratur (Torben Weinreich)
  • Forkælede børn (Maggie Mamen)
  • Fortæl for børn! (Helén Dejke)
  • Fotografi som dokumentation (Mette Hannibal)
  • Frede Frøs fantastiske tale (Michael Chissick og Sarah Peacock)
  • Førstehjælp til børn og spædbørn (Henrik Torup)
  • Hallo er der hul igennem (Ann-Elisabeth Knudsen og Karin Svennevig Hyldig)
  • Intuitiv ekspertise (H. og S. Dreyfus)
  • Jeg kan – sådan! (Christiane Bauer og Thomas Hegemann)
  • Kompetence- og metodeudvikling i daginstitutioner (Bente Jensen, Niels Rosendal Jensen og Tim Vikær Andersen)
  • Lav selv barnets bog (Dorthe Blom)
  • Lektiehjælp i SFO (Rikke Nielsen)
  • Levende fortællinger (Mille Egelund Brink)
  • Livredning (Michael Iwersen)
  • Lixtal og læsbarhed (Bente Hahn Møller)
  • Læs mere! (Trine Solstad)
  • Midt imellem (Søs Bayer og Jan Simon Petersen)
  • Min glade bog (Louise Tidmand og Bryony James)
  • Mindfulness for børn og unge (Sabrina Justesen Leoni)
  • Mindfulness i pædagogikken (Nikolaj Flor Rotne og Didde Flor Rotne)
  • Mine rettigheder som ansat (Henrik Karl Nielsen)
  • Natur og miljø i pædagogisk arbejde (Lasse Thomas Edlev)
  • Nordisk mytologi (Jim Lyngvild,Thomas H. Jensen og Rune Bødker)
  • Ny Nordisk Skole? Ny Nordisk Pædagogik? (Frans Ørsted Andersen og Kristina Aaltonen)
  • Nærvær i pædagogisk praksis (Lone Svinth)
  • Om at skrive bedre (Poul Majgaard)
  • Omsorgssvigt er alles ansvar (Kari Killén)
  • Pædagogisk antropologi – et fag i tilblivelse (John Krejsler, Niels Kryger og Jon Milner)
  • Pædagogisk Mindfulness (Flora Skouboe Eriksen)
  • På opdagelse i børnelitteraturen (Nina Christensen og Anna Karlskov Skyggebjerg)
  • Sansebørn og sansetrolde (Kirsten Teichert)
  • Skal vi lege tiger? (Billy Ehn)
  • Skønlitteratur i skolebiblioteket (Anna Karlskov Skyggebjerg)
  • Snakkepakker (Lotte Salling)
  • Sociologiske tænkere (Espen Jerlang)
  • Sprog som værktøj og legetøj (Hanne Hede Jørgensen)
  • Sproget og barnet (Bente Sidenius)
  • Sprogmiljøer i børnehøjde (Anne Marie Marquardsen)
  • Sprogstimulering – tale og skrift i førskolealderen (Bente Eriksen Hagtvet)
  • Stop drilleri (Helle Høiby og Anja Trolle)
  • Særligt sensitive børn (Elaine N. Aron)
  • Toddlerkultur (Gunvor Løkken)
  • Uddannelse for de mange (Lars Olsen)
  • Udepædagogik – naturligvis (Lars Bergholdt)
  • Udviklingspsykologi i praksis (Marion Kloep og Leo B. Hendry)
  • Umyndiggørelse (Rasmus Willig)
  • Undervisningsassistent (Frans Ørsted Andersen og Gitte Højfeldt)
  • Verdens bedste påhit (Jørgen Gaare og Øystein Sjaasted)
  • Vygotskij i praksis (Leif Strandberg)
  • Vygotsky og små børns læring (Sandra Smidt)